Fredagen den 23e & lördagen den 24e oktober

Tjoo hopp!

Tänkte skriva ett par rader nu när jag har lite tid över..

Börjar väl med att säga att jag var så SJUKT glad i onsdags när jag lämnade Ejendals Arena i Leksand! 3 friska poäng mot ett hjälplöst Leksands IF. Lovely!
Mora var etta i närkamperna, etta på puckarna, etta på returerna. Dom var fan överlägsna i allt! Den här matchen var den bästa jag sett Mora spela sen första året dom spelade i elitserien (lock out säsongen).
haha, gillade Jesper Ollas (Leksand IF) intervju efter matchen, man kunde verkligen se hur gärna han ville gråta, starkt gjort att hålla tillbaka tårarna sop påse!

Ikväll vann Mora återigen med 7-3 hemma mot Almtuna, ett Almtuna som jag egentligen tyckte var bättre än Mora. Men gör man inte mål på sina chanser, ja då vinner man helt enkelt inga matcher heller. Mora däremot hade inga problem med det.
Hela laget visar upp en styrka jag inte sett dom göra på väääldigt väldigt länge, kämpar vilja.
Spelar man för varandra så kommer utdelningen tillslut, och det är precis vad laget har gjort i dom 2 senaste matcherna! Hoppas bara att dom kan fortsätta spela så här och inte ställa ut skridskorna till nästa match bara för att man vunnit 2 matcherna i rad, det är vad min vän Daniel skulle ha sagt "Hybris".
Nog om hockey nu.

Tycker att det är helt underbart med helg, det har jag alltid tyckt och kommer alltid att tycka.
På söndag har vi hemmamatch mot KFUM Falun, 15.30 i Unihoc Arena. Det är med grabbarna som jag är tränare för, kom gärna och kika på KAISMORAs framtid! Tror att vi har en väldigt stor chans att vinna, många spelare i laget som verkligen vill visa vad dom egentligen kan tror jag efter förra matchen som vi förlorade med 12-11..

Nu ska jag krypa ner under mitt sköööna täcke och sova.
Hoppas ni alla får en riktigt trevlig helg!

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0