6/11 HELG!

Hallå!

Efter en mycket slitsam vecka, men framförallt idag så kommer jag att tillbringa resten av kvällen i soffan! Jag har precis kockat ihop lite gott käk och sköljde ner det med en äkta kall spansk öl, "Estrella". MUMS!
Uh, är as mätt nu, ser ut som en äkta liten julegris som ligger här på sofflocket, bara det röda lilla äpplet som fattas i munnen! ;)
Fan, jag har fastnat lite för Darin just nu, okey kanske låter lite bögigt bara för att han är en av flickornas favorit. Men shit vilken bra musik han levererar! Tänker framförallt på låtarna "Runaway", "Breathing Your Love" & Viva La Vida"
Riktigt skönt sound!

Tänkte att jag skulle fortsätta skriva om min Barcelona resa, hann ju bara med fredagen sist jag skrev. Så här kommer Fortsättningen..



Lördag:

Vaknade en snabbis runt 9, Benke yrade om att det var dags å kliva upp för frukost, men ICKE tänkte jag så jag somnade om. Sov till typ halv 11.

Stack in till stan sen för att ta mig an "La Rambla" på dagtid. Och satan va folk det var, helt galet mycket människor! Det var jätte fint väder ute, så det blev ett par pauser på stans uteserveringar för lite förtäring. Fint!

Tror det tog 4 timmar för oss att gå högst uppifrån där gatan började, till slutet av gatan. där hamnen ligger.

Det låg en jätte stor kött, fisk, skaldjur & frukt marknad i en utav gränderna där det togs en hel del kort vill jag lova. Tänkte att jag skulle slänga in ett par st senare.

Nere vid hamnen så vare ännu mera människor som gick runt, tog kort och bara stekte. Såg ett par riktiga livsnjutare. det är något att sträva efter tycker jag! :)
Fanns även ett jättestort innomhus shopping centrum om man gick över en stor bro ut till en "ö" nere vid hamnen, verkligen jätte fint där nere runt hamnen.

Ja, nu hade vi väl varit på stan i typ 7 timmar, började bli dags för lite käk i kistan så vi tog ett bord vid en restaurang mitt på La Rambla som hette "Casa Joan". Bra service och god mat!
Efter käket så tog vi en taxi tillbaka till hotellet igen.

Blev sedan en liten samling i hotellets bar. Där vi alla från MAFI (mitt jobb) och alla andra som var med kände lugnet, drack lite gott och skrattade.
Kilade upp på rummet, tog en dusch. sen vare dags för lite förkrök igen. Så jäkla skoj alltså, skulle vilja berätta om allt som hände men då skulle jag få sitta här i ett par timmar :)
Thomas, Benke och jag begav oss sen till en nattklubb som hette "Opium" som låg precis vid havet. Men där vare tydligen bara stekar dojjor som gällde så det skippade vi och tog istället in på en annan klubb som låg bredvid, "Catwalk" ( www.clubcatwalk.net ) Där vare 20 euro i inträde, lite dyrt. Dock fick man en drink på köpet.
Sjukt bra tryck, 2 våningar med olika typer av musik. Riktigt nice!
Skakade mina lurviga där till typ kl 06-07, haha. Å herregud va det hände mycket roligt där. hahahaha.. Ni som känner mig vet vad, inget jag tänker skriva ut här! :)
När vi kom tillbaka till hotellet så vare en från mitt jobb (Boggen) som var på g upp för att käka frukost, haha. Själv stupade jag som en Ålänsk prins! ;)
Slut på lördagen!

Söndag:

Klev upp kl 09, lagomt pigg. 2 timmars sömn efter 9 timmars festande är inget jag rekommenderar!
Tog en riiijäl kall dusch. Sen vare bara att hoppa in i taxin som skulle ta oss ut till racing banan. Anledning till att vi åkte till Barcelona med jobbet var för att en utav mina chefer, Mica Hohental. Hans grabb kör ju Formel 2 (snäppet precis under Formel 1). Sebastian Hohental. Enda Svensken som tävlar så här högt upp, riktigt roligt :)
Iallafall så kom vi fram till banan, och shit. Galet stort område. Det var läktare runt om hela banan som tog totalt ca 200 000 människor. Måste vara sjukt bra tryck när det körs Formel 1 på den banan.

Vi hade VIP kort så vi fick tillgång till att vara nere bland teamen innan starten skulle gå. Så vi gick runt där och tittade lite, pratade med Sebbe & fick även en genomgång utav hans bil som han tävlar med. J*vligt roligt var det!
Sebbe klättrade några placeringar under loppets gång, men körde av i en kurva där vi inte såg något. Lite otäckt när man såg att han åkte in i kurvan, men aldrig kom ut 500meter längre bort.
Men det var ingen fara, pratade med honom efteråt och han sa att han bara var lite för ivrig. Så det var lugnt.
Åkte tillbaka till hotellet, sov ett par timmar sen stack vi till en resturang där vi alla svenskar skulle käka en avslutningsmiddag tillsammans. Sebastian höll tal, någon levererade ett dussin med roliga skämt. haha, underbart rolig middag var det. Vi stack sedan till en nattklubb som hette "Shoko" där vi hade fått VIP biljetter utav Sebastian, det var en Formel 2 fest. Massa folk och musik. Vi stack sedan hem runt 03 på natten. Skön avslutning på helgen :)

Måndag:

 

Gick upp vid 07, packade, duschade & käkade frukost. Sen taxi till flygplatsen..

Usch vad jag verkligen inte villw åka hem. Skulle kunna bosätta mig där nere kände jag!

 

Summering: En utav dom bästa helgerna i mitt liv.

 

 

Nu ska jag diska och hänga lite tvätt :)

Ha en trevlig helg!

 

/A

Just ja, korten! Äsch, det får bli en senare huvudvärk. Inget jag orkar pilla med nu! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0